W dotychczasowych rozwiązaniach sieci telekomunikacyjnych przeniesienie usług wymagało zastosowania wielu niezależnych interfejsów. Komunikacja: głosowa, faks, modem odbywała się za pośrednictwem innego medium niż transmisja danych. Rozwiązanie to niosło ze sobą konieczność ponoszenia wysokich opłat za utrzymanie i modernizację wielu niezależnych sieci. W dzisiejszym świecie biznesu komunikacja międzyludzka jest jednym z najważniejszych czynników niezbędnych do osiągnięcia sukcesu. Zintegrowana komunikacja to integracja wszystkich środków komunikacji elektronicznej w firmie, mająca na celu maksymalizację korzyści biznesowych. Rozwiązanie to udostępnia różne kanały komunikacji łącznie w jednym interfejsie, bez utraty funkcjonalności.
Dzięki Zintegrowanej komunikacji możliwa jest też wspólna praca na dokumentach, usprawniająca pracę grupową.
- obniżenie kosztów budowy sieci teleinformatycznej w firmie (zamiast dwóch odrębnych sieci, budujemy tylko jedną – komputerową)
- obniżenie kosztów związanych z ujednoliceniem infrastruktury teleinformatycznej (nie ma potrzeby zatrudniania osobnych specjalistów od telefonii i od sieci komputerowej)
- obniżenie kosztów rozmów telefonicznych, gdyż rozmowy pomiędzy oddziałami, nawet w odległych lokalizacjach, prowadzone będą za darmo, natomiast koszt komunikacji ze światem zewnętrznym można znacznie obniżyć, korzystając z usług operatorów VoIP
- zmniejszenie kosztów i skrócenie czasu instalacji i konfiguracji telefonów, a także ułatwienie przenoszenia numerów telefonicznych wewnątrz firmy
- automatyczne tworzenie i utrzymywanie firmowej książki telefonicznej – koniec z notesami, papierowymi spisami itp.
- łatwość integracji głosu i obrazu – proste dołożenie kamery do komputera umożliwia tworzenie wideokonferencji punkt-punkt
- możliwość wykorzystania poczty głosowej – praktycznie każdy pracownik może mieć swoją własną skrzynkę głosową
- możliwość integracji systemu telefonicznego z aplikacjami biznesowymi Klienta
- wzrost wydajności pracy
- poprawa wizerunku firmy – stosowanie nowoczesnej technologii wpływa pozytywnie na postrzeganie nas przez naszych partnerów biznesowych
- sprawdzone rozwiązania pochodzące od największych producentów Telefonii IP na świecie – firmy Cisco Systems oraz Avaya
- doświadczonych specjalistów z zakresu sieci komputerowych, telekomunikacji i technologii VoIP
- możliwość zapewnienia podwyższonej niezawodności, poprzez rozwiązania klastrowe
- scalenie połączeń głosowych z przekazem video (wideokonferencje punkt-punkt i wielopunkt)
- liczne oprogramowanie uzupełniające oraz możliwość integracji z innymi aplikacjami biznesowymi
- dopasowanie kształtu rozwiązania do potrzeb Klienta
- płynną wymianę tradycyjnej telefonii na nowoczesną Telefonię IP
- współdziałanie tradycyjnych rozwiązań telefonicznych z nowymi sieciami wykorzystującymi Telefonię IP